Ταξίδι στον εσωτερικό μας κόσμο (Β1)

Σε αυτό το τρίμηνο οι μαθητές κλήθηκαν να ασχοληθούν με τη ενδοπροσωπική νοημοσύνη στα πλαίσια του Erasmus +.

Ξεκινήσαμε λοιπόν να γνωρίσουμε τα συναισθήματα μέσα από θεατρικά παιχνίδια, φύλλα εργασίας και συζήτηση μέσα στην ολομέλεια της τάξης. Τα παιδιά χώρισαν τα συναισθήματα σε «καλά» και «άσχημα» συνδέοντας με το καθένα μια όμορφη εμπειρία τους. Ακόμα, κατέθεσαν τους φόβους τους, τις αγωνίες και γενικά ό,τι τα κάνει να νιώθουν άσχημα. 

Ζωγράφισαν τους φόβους και τα άγχη τους μέσα σε ένα δράκο κι έπαιξαν παντομίμα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ενός μαθητή που τα άσχημα συναισθήματα που είχε στο σκοτάδι τα τροφοδοτούσε μια σιδερώστρα στο δωμάτιο του.

Προχωρήσαμε παρουσιάζοντας τον εαυτό μας και τους άλλους και μέσα από συζήτηση με το διπλανό μας καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως όλοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά, επιθυμίες όνειρα και συναισθήματα. 

 

Με αφορφή αυτό, κατασκευάσαμε μαργαρίτες με τα στοιχεία του χαρακτήρα μας που μας επισήμαναν οι άλλοι και για να παρηγορηθούμε φτιάξαμε κι ένα δωράκι στον άλλο για να απαλύνουμε το «άσχημο» του χαρακτηριστικό μας.

Στη συνέχεια μέσα από το ρεύμα του κυβισμού καταφέραμε να αποδώσουμε στον τοίχο της τάξης με λαδοπαστέλ το πιο δυνατό μας συναίσθημα.

Επιπλέον, αναγνώσαμε παραμύθια για την αλληλοβοήθεια, τη διαφορετικότητα και την ενσυναίσθηση («Ο Τριγωνοψαρούλης» του Ηλιόπουλου, «Ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας» του Ντέιβιντ Μακ Κι και το παραμύθι «Οι τρεις σταλαγματίτσες») για την περαιτέρω κατανόηση των συναισθημάτων. Οι μαθητές τα απόδωσαν μέσω της ζωγραφικής, του λόγου, των θεατρικών παιχνιδιών και των κατασκευών. 

Τέλος, το τρίμηνο έληξε, με την προσφορά των μαθητών στο παζάρι αγάπης που οργανώθηκε από τους μεγαλύτερους μαθητές του σχολείου μας, με την κατασκευή αρωματικών κεριών προς πώληση. 

Κος Ζάμαρος Δημήτρης και Κα Λιάκου Γιάννα με το Β1