Έκθεση δραστηριοτήτων επιτόπιας παρακολούθησης - Σπαρτιώτη Λευκοθέα

Έκθεση δραστηριοτήτων της εκπαιδευτικού Σπαρτιώτη Λευκοθέας  για την επιτόπια παρακολούθηση εργασίας στο δημοτικό σχολείο   YsgolyDderi , Lampeter της Ουαλίας

Εκπαιδευτική μετακίνηση στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS + KA1,

Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης,

με κωδικό2015-1-EL01-KA101-013292 

διάρκεια επιτόπιας παρακολούθησης: 4-1-2016 έως 8-1-2016

γλώσσα επικοινωνίας- συνεργασίας : Αγγλικά

Εκπαιδευτικός 18ου Δ.Σ. Περιστερίου : Σπαρτιώτη Λευκοθέα ( Π.Ε.70)

Διευθύντρια συνεργαζόμενου σχολείου YsgolyDderi Ουαλία: ThomasHeini

ΣΤΟΧΟΙ:

1)Η επιτόπια παρακολούθηση εργασίας θα δώσει τη δυνατότητα να εμπνευστούμε από τις καθημερινές πρακτικές μάθησης . Η σχολική πραγματικότητα στο συγκεκριμένο σχολείο της Ουαλίας  βασίζεται στη μέθοδο project και αποτελεί μία διαφορετική πραγματικότητα  από τη δική μας στην Ελλάδα. Η επιτόπια παρακολούθηση είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να υιοθετηθούν καινούριες  εκπαιδευτικές πρακτικές  στην ελληνική εκπαιδευτική  καθημερινότητα.

2) Επιπλέον η επίσκεψη έχει στόχο την καλύτερη συνεργασία των δύο σχολείων στα ευρύτερα πλαίσια μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας  με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ERASMUS+ BLOSSOM  . Οι επαφές  και η συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων  θα δώσει  ευκαιρίες επικοινωνίας και ουσιαστικής ανταλλαγής εκπαιδευτικών πρακτικών στην καθημερινή σχολική ζωή.  

3) Η γνωριμία των μαθητών του σχολείου YsgolyDderiμε την Ελλάδα  και την ιστορία της μέσα από εκπαιδευτικές πρακτικές και μεθόδους.

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από πρακτικές που έχουν σχέση με τη μέθοδο project . Το ελληνικό σχολείο θα μπορούσε να γίνει πιο σύγχρονο  με τη χρήση στρατηγικών μάθησης που ενισχύουν τη  δημιουργικότητα και την επικοινωνία των μαθητών μεταξύ τους αλλά και με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.

ΔΕΥΤΕΡΑ 4-1-2016

Την πρώτη μέρα επίσκεψης στο YsgolyDderi  έγινε ξενάγηση με το χώρο του σχολείου . Το σχολείο δε λειτουργούσε για τους μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να προετοιμάσουν τις δραστηριότητες της εβδομάδας. Πολύ σημαντικό είναι ότι οι χώροι του                    σχολείου είναι διαμορφωμένοι  ώστε οι  μαθητές να αισθάνονται ηρεμία και να περνούν ευχάριστες στιγμές.

Η διευθύντρια του σχολείο κυρία ThomasHeini μας μίλησε για τον εβδομαδιαίο προγραμματισμό των εκπαιδευτικών και μαθητών , καθώς και για το ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα. Ιδιαίτερη σημασία έχει η επιλογή των project από τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων. Κάθε θεματική ενότητα (project) διαρκεί έξι εβδομάδες .Πάνω σε αυτό οργανώνονται τα υπόλοιπα μαθήματα : γλώσσα, μαθηματικά, (ιστορία, γεωγραφία και εικαστικά για τις μεγαλύτερες τάξεις). Επίσης κάθε εκπαιδευτικός έχει στην σχολική τάξη βοηθούς που κάνουν το έργο του πιο αποτελεσματικό .

Οι μαθητές και οι γονείς ξέρουν ότι η Παρασκευή είναι ημέρα επανάληψης και αξιολόγησης και αυτό βοηθάει πολύ τον κάθε μαθητή να γνωρίζει τα μαθησιακά κενά.  Τα  τρίλεπτα ή πεντάλεπτα διαγωνίσματα δίνουν την ευκαιρία για επανάληψη και αυτοαξιολόγηση. Ακόμη και το φαγητό της Παρασκευής είναι πιο απολαυστικό για τους μαθητές του σχολείου!!

Τα σχολικά βιβλία δίνουν τη θέση τους στο μαθητικό τετράδιο το οποίο κάθε εβδομάδα εμπλουτίζεται με το συγκεκριμένο σχέδιο διδασκαλίας (τριμήνου – εβδομάδας) .Στην αρχή κάθε τέτοιας ενότητας υπάρχουν οι στόχοι και στο τέλος η αξιολόγηση από τους μαθητές .Είναι σαφείς οι στόχοι του σχολείου και η επικοινωνία με τους γονείς είναι πιο εύκολη. Οι εργασίες έχουν τρία επίπεδα δυσκολίας και ο μαθητής ανάλογα με τις δυνατότητες του επιλέγει με ποιες θα ασχοληθεί στο σπίτι.

Ο προαύλιος χώρος του σχολείου είναι κατάλληλα διαμορφωμένος για τους μικρούς και για τους μεγάλους μαθητές. Στα διαλείμματα προαυλίζονται ξεχωριστά, ανάλογα με την ηλικία τους  και  αυτό δε δημιουργεί προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών.

 

 

ΤΡΙΤΗ 5-1-2016

Η αρχή κάθε εβδομάδας γίνεται με τη συγκέντρωση του σχολείου στο αμφιθέατρο και την  υπενθύμιση κανόνων συμπεριφοράς,  Κάθε τρίμηνο δέχεται το σχολείο νέους μαθητές και η συγκέντρωση της Δευτέρας είναι μια ευκαιρία γνωριμίας των νέων μαθητών με τους υπόλοιπους.  Οι τάξεις είναι χωρισμένες ανάλογα με την ηλικία : 3-5 χρόνων (νήπια), 6-7 χρόνων (Α΄& Β΄τάξη) , 8- 9χρόνων (Γ΄& Δ΄τάξη) , 10- 11 χρόνων (Ε΄- Στ΄τάξη).

 

Μετά τη συγκέντρωση του σχολείου το κάθε τμήμα πηγαίνει στην τάξη και γίνεται το μάθημα σύμφωνα με τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού. Στην τάξη παρακολούθησης ( μαθητές 8-9 χρόνων ) γίνεται αξιολόγηση των στόχων της προηγούμενης ενότητας με υπογράμμιση διαφορετικού χρώματος ,ανάλογα με το επίπεδο κατάκτησης της γνώσης. Η εκπαιδευτικός ελέγχει τις αξιολογήσεις των μαθητών και επεμβαίνει όπου κρίνει απαραίτητο.

Η νέα θεματική ενότητα :Φυσικές καταστροφές, ξεκινάει με καταιγισμό ιδεών και συζήτηση. Στην επόμενη ώρα μαθηματικών γίνεται πάντα ολιγόλεπτη επανάληψη των προηγούμενων και η νέα γνώση συνδέεται με τα προηγούμενα μαθήματα.

ΤΕΤΑΡΤΗ 6-1-2016

Είναι η μέρα της παρουσίασης της χώρας μας στο YsgolyDderi. Όλη η σχολική μέρα είναι αφιερωμένη στην Ελλάδα. Οι μαθητές φέρνουν ό,τι τους θυμίζει Ελλάδα ή ντύνονται με ελληνικές φορεσιές! Γίνεται συγκέντρωση όλου του σχολείου στο αμφιθέατρο , παρουσίαση της χώρας μας μέσα από ppt . Επίσης διανέμεται σε όλος τους μαθητές τρίπτυχο έντυπο με τα πιο αντιπροσωπευτικά  στοιχεία της χώρας μας. Τα δώρα μας εκτίθενται στην είσοδο του σχολείου σε κεντρική θέση.

Όλη την υπόλοιπη μέρα γίνεται διδασκαλία παραδοσιακών χορών της Ελλάδας  (συρτός στα δύο, ποδαράκι, συρτάκι  ) στα τμήματα των τάξεων ξεχωριστά .Η επιλογή των παραδοσιακών χορών ήταν αντιπροσωπευτική της Ελλάδας και στόχο είχε να παρουσιάσει  δείγματα που θα εντυπωσίαζαν τους μαθητές.

ΠΕΜΠΤΗ 7-1-2016

Η παρουσίαση της Ελλάδας συνεχίστηκε στην τάξη , καθώς φτιάξαμε ένα παραδοσιακό έδεσμα: τζατζίκι. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου  συμμετείχαν σε όλη την  διαδικασία και δοκίμασαν ελληνικές γεύσεις. Η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος ήταν εξαιρετική.

Επίσης μας έγινε ξενάγηση  στους χώρους του σχολείου από μαθητές . Μας έδειξαν το θερμοκήπιο και τους χώρους καλλιέργειας , τους χώρους άθλησης.

Λόγω χειμώνα , οι καλλιέργειες δεν είχαν ακόμη αρχίσει, αλλά όλοι οι μαθητές γνώριζαν αρκετά πράγματα σχετικά με τις καλλιέργειες και τα φυτά. Όλα ήταν μέρος της μάθησης και του σχολικού προγράμματος. Η γυμναστική γίνεται από αθλητή του ράγκμπυ, εθνικού αθλήματος και έτσι η προπόνηση γίνεται από εξειδικευμένο εκπαιδευτή.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8-1-2016

Η μέρα ήταν όλη αφιερωμένη στη διδασκαλία . Στις μικρές τάξεις κάναμε κολλάζ με θέματα από την Ελλάδα και την Ουαλία: σημαίες- παραδοσιακό φαγητό- παραδοσιακή φορεσιά- μνημεία.

 Στις μεγάλες  τάξεις μιλήσαμε για τους σεισμούς στην Ελλάδα , κεφάλαιο από τις φυσικές καταστροφές, υπολογίσαμε στα μαθηματικά αποστάσεις ,φτιάξαμε κατασκευή με  ονοματολογία των σύννεφων .Επίσης ασχοληθήκαμε στο μάθημα των εικαστικών με τους ήρωες που μας αντιπροσωπεύουν, ζωγραφίζοντας σε καμβά.  Η συνεργασία με τους μαθητές και η επικοινωνία μαζί τους ήταν άψογη. Την ίδια μέρα συζητήσαμε με τους συμβούλους που  επισκέφτηκαν το σχολείο με σκοπό τη συμβουλευτική προσέγγιση σε θέματα συμπεριφοράς μαθητών και  συνεργασίας με τους γονείς. Η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς συμβούλους γίνεται μετά από συνεννόηση με τη διευθύντρια του σχολείου και όταν κρίνεται αναγκαία και  απαραίτητη για την επίλυση προβληματικών καταστάσεων. Οι κατευθυντήριες συμβουλές που δόθηκαν συζητούνται διεξοδικά με το σύλλογο διδασκόντων και αποφασίζονται από κοινού οι μελλοντικές δράσεις.

ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

  • Ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων Πέμπτη 14-1-2016 και παρουσίαση των δραστηριοτήτων της εκπαιδευτικού στο YsgolyDderi. Συζήτηση και αξιολόγηση της επιτόπιας παρακολούθησης . Προτάσεις από την εκπαιδευτικό για υιοθέτηση καλών πρακτικών του ουαλικού σχολείο στην καθημερινότητα του ελληνικού σχολείου.
  • Συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο της 32ης περιφέρειας κ. Κρασσά Στέλιο για τα αποτελέσματα της επιτόπιας παρακολούθησης.